Veckans citat



Felet med världen är att de dumma är så tvärsäkra på allting - och de kloka så fulla av tvivel.

tisdag 13 september 2011

Sittpuffar m.m.


2 Sittpuffar med tyg från Ikea.
Beskrivningen  har jag lånat från Ericas TygVerkstad. Hon har superbra beskrivningar med bilder som gör det lätt som en plätt att sy för oss som inte är så vana sömmerskor. Men jag sydde i dragkedjor i mina.

Den ena puffen har jag fyllt med nästan 100 liter frigolitkulor som jag har köpt på Stoff och Stil.
Påsen såg så stor ut så jag var helt säker på att det skulle räcka till 2 puffar men det gjorde det INTE.
Ganska dyr var den också, men har kollat runt på nätet och det verkar vara ett ganska bra pris allafall.

Den andra puffen har jag fyllt med gamla handdukar och lakan och det blev ganska bra det med, men den puffen väger säkert 4-dubbelt mer än den andra.
Men nästa gång man har vägarna till Bäckebol, blir det nog garanterat en sväng in till syaffären.

Tyget i kuddarna har jag köpt på Myrins.

Hade faktiskt ingen aning om att jag skulle tycka att det skulle vara så kul att sy. Så det kan bli va?


Detta är det nya allrummet. Vi blev som sagt mycket nöjda av resultatet.


Andra sidan av allrummet. 

1 kommentar:

Anonym sa...

Fasen vad coola puffarna är, du är ju jätteduktig!
Nu vill vi snart se lite väskor! :)