Veckans citat



Felet med världen är att de dumma är så tvärsäkra på allting - och de kloka så fulla av tvivel.

söndag 11 september 2011

Hej på er alla!

Ja, det var verkligen längesedan som jag skrev något i bloggen.  Skäms gör jag som bara den.
Vad ska jag skylla på?
Jo, det ska jag tala om.
Äntligen har vi börjat rusta upp huset invändigt.
Vi är färdiga med övervåning som jag tycker blev jättefin, med bla. en egen större pysselhörna, ett litet allrum och sovrum. Pokjvännen har gjort allt.  Duktig är han minsann. (jag har bara hjälpt till att måla.)

Tidigare var taket i furu, tråkig gammal plastmatta på golvet och jättefula tapeter på väggarna.
Så detta blev ett riktigt lyft.

Här är min nya hörna som just nu är belamrad med diverse sypinaler.
Varje gång jag börjar med en ny hobby så går jag verkligen in för det hela med hull och hår.
Ska ha allt som man kan tänkas behöva, typ en provdocka.' Kan alltid vara bra att ha.


När jag insåg att jag tyckte det var kul att sy, var jag ju naturligtvis tvungen att utöka rummet med fler hurtsar och en lös bänkskiva från Ikea. Istället för att krypa omkring på golvet när man ska mäta och greja så kan jag nu stå och göra det jag vill  på bänken som är i rätt arbetshöjd.
Pojkvännen hjälpte mig att sätta hjul på hurtsarna, så de går lätt att flytta runt. Bänkskivan är lätt som en plätt, så tanken är när jag inte har något arbete på gång, tar jag lätt och smidigt bort skivan och ställer den bakom draperierna och ställer hurtsarna på ett mer lämpligt ställe. 


Så här blir det när bordet är borta

Här är min nya symaskin. En enkel sådan, men duger än så länge............
  

 Mitt senaste projekt som skall bli en väska. Jag inhandlade allt mitt material på Stoff och Stil, som jag tyckte hade allt i sybehörsväg.













1 kommentar:

Anonym sa...

Åh som jag längtat efter ett nytt inlägg! Roligt att se! :)