Veckans citat



Felet med världen är att de dumma är så tvärsäkra på allting - och de kloka så fulla av tvivel.

söndag 27 mars 2011

Nu ska här börja tränas

Igår köpte vi en Wii fit Plus inkl. Sports.
Vi kopplade upp allt och jag startade med plattan.
Mitt BMI visade 22,8 tror jag att det var.
Men tyvärr var jag som en 66-åring. Hmm, det var ju mindre roligt att veta.
Jag kollade lite på fitness programmet, men satte i Wii sports istället som innehöll: Baseboll, Golf, Bowling, Tennis och Boxning.
Vi prövade tennis, som var jättesvårt (om man aldrig har spelat tidigare) men ändå kul.
Golfen gick väldigt bra för oss båda. Måste vara nybörjar tur.
Och slutligen bowling som blev det vi höll på med resten av kvällen och en bit in på¨småtimmarna.
Jag kan nu säga att jag har jäkligt ont i min "66-åriga" kropp.
Pojkvännen var så jädra duktig, och för mig själv gick det helt åt skogen. Läääääänge.
Men fram mot småtimmarna hade vi hittat den rätta tekniken. Pojkvännen fick som bäst 234 poäng och jag själv 200. Men det tog många timmar att komma dit som sagt.
Jag kan bara konstatera att pojkvänen är bäst.
Jag är inte bitter.

Inga kommentarer: