Veckans citat



Felet med världen är att de dumma är så tvärsäkra på allting - och de kloka så fulla av tvivel.

söndag 27 mars 2011

Läsplatta, en riktigt bra pryl.

Jag fick en läsplatta i julklapp av pojkvännen.  Jag hade nämligen börjat inse att det kanske inte är en så dum pryl att ha.
Den rymmer hur många böcker som helst. Upp till 300 st tror jag.
Du kan lyssna på musik och även ha bilder i den men då bara svartvita.
Du kan förstora texten och justera kontrast bla. Mycket bra om texten är liten och du läser i dålig belysning.
Min syn har blivit mycket sämre med åren så för mig är detta toppen.
Du slipper släpa på en massa böcker när du är ute och reser.
Du kan låna böcker gratis (biblioteket -Elib) som du laddar ner via datorn ner i läsplattan. Hur smidigt som helst.
Böckerna kan du läsa i 28 dagar. Sedan kan du inte öpnna dem mer, men du kan ju alltid låna om dem.
Läsplattan är kanske för oss som är lite prylgalna för den kostar Ca 2500:-. Men jag tycker faktiskt att den är värt priset.

1 kommentar:

Anonym sa...

Läsplatta är något av det bästa som hänt mig under senaste tiden, bokhyllan är fortfarande pressad med böcker, men inköpen av nya böcker ökar i alla fall inte i den takten de tidigare gjort.
Jag har följt din glasfusning lite på din blogg, visst är det kul. Jag fusar också i mikron och det fungerar ganska bra när man väl lärt sig. Kul att hitta någon mer med samma intresse, titta gärna in på min blögg. Jag har inte lagt upp så mycket ,men det finns lite att kika på =)